Model AIDA i jego zastosowanie w copywritingu
Jednym z najważniejszych zadań każdego copywritera jest sprzedaż. Wykorzystuje do tego siłę słów - ich odpowiednie zastosowanie może przekonać do zakupu mnóstwo osób. Tylko jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów mówiących o tym, jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy. Jednym z nich jest często wykorzystywany schemat składający się z czterech założeń. Oto model AIDA i jego zastosowanie w copywritingu.
2018-03-06, 08:12
Model AIDA - jak zastosować go w copywritingu?
AIDA to akronim, zbudowany z pierwszych liter czterech najważniejszych założeń modelu:
- ATTENTION - przyciąganie uwagi
- INTEREST - budowanie zainteresowania
- DESIRE - wzbudzanie pożądania
- ACTION - wzywanie do działania
Model ten pojawia się w licznych przekazach reklamowych, zarówno w telewizji, radiu, prasie jak i internecie. Sposób jego działania jest niezwykle prosty: przyciągamy uwagę odbiorcy, a następnie prezentujemy naszą ofertę w taki sposób, aby wzbudziło to jego zainteresowanie. Następnie, wykorzystując język korzyści, sprawiamy, aby nasz czytelnik poczuł potrzebę skorzystania z naszej oferty i czym prędzej wzywamy go do wykonania pożądanej akcji, np. kupienia produktu w sklepie lub zostawienia swoich danych kontaktowych.
Cały artykuł znajdziesz TUTAJ
Jesteś zainteresowany jego publikacją w swoich mediach? Doskonale! Daj nam znać, jak tylko go opublikujesz!
KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Conture
696436211
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx