Nasza baza fanów na Facebooku czy Instagramie to wyjątkowe miejsce, w którym osoby zainteresowane naszą działalnością mogą otrzymywać od nas odpowiednie komunikaty. W ten sposób social media mogą stać się kanałem dystrybucji naszych treści.
Poza zwykłym linkowaniem do naszego bloga firmowego, warto także pokusić się o stworzenie nowego, oryginalnego contentu przeznaczonego konkretnie na dane medium. Istotne jest jednak sprecyzowanie naszego przekazu do grupy docelowej. Warto też dopasować komunikację do charakteru danego portalu – nasze posty na Twitterze czy Instagramie będą znacznie różnić się od tych na LinkedInie. Czas i środki przeznaczone na social media mogą przynieść nam wiele korzyści, o ile odpowiednio zaplanujemy naszą strategię. Oto kilka propozycji działań, pokazujących jak może wyglądać content marketing w mediach społecznościowych.
Jak publikować treści w social mediach?
1.Real time marketing
Real time marketing to marketing czasu rzeczywistego. Strategia ta polega na błyskawicznym reagowaniu na bieżące wydarzenia i trendy. Marki, poprzez swoje kanały społecznościowe, komentują takie sytuacje jak np. Super Bowl czy premiera najnowszego odcinka Gry o Tron. Niezwykle istotna jest tu szybkość reakcji, która jest czasami liczona nawet w minutach. Dobrze zaprojektowany post, z ciekawym nawiązaniem do aktualnego zdarzenia, wrzucony w odpowiednim czasie, może stać się niezwykle popularny i sprawić, że odbiorcy będą mówić o nas jeszcze przez wiele tygodni. Real time marketing wymaga wyjątkowej czujności, refleksu i pokładów kreatywności, ale jeśli wszystko się uda, jednym postem możemy zwrócić na siebie uwagę tysięcy internautów. Z tego powodu warto być zawsze na posterunku i jeśli nadejdzie okazja – odpowiednio ją wykorzystać.
Cały artykuł przeczytasz TUTAJ
Jesteś zainteresowany jego publikacją w swoich mediach? Super! Daj nam znać, jak tylko pojawi się na Twojej stronie. :)