Jak tworzyć skuteczny content, który poprawi konwersję?
Konwersja jest kluczowym i finalnym składnikiem procesu komunikacji z użytkownikiem za pomocą kampanii marketingowych lub działań opartych o tworzenie unikalnego contentu. To ona określa, w jakim stopniu publikowane treści przekładają się na pożądane działanie potencjalnego klienta. Może pociągać za sobą wiele różnych aktywności, takich jak zakup produktu, zapisanie się do newslettera lub inne czynności, które są niezbędne dla rozwoju witryny. Dążąc do znacznej poprawy w poziomie tego wskaźnika, trzeba odpowiedzieć na pytanie: Jak tworzyć skuteczny content, który pozytywnie wpłynie na konwersję?
2018-06-28, 08:42

Po pierwsze - dbaj o SEO

Odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej to podstawa do zwiększenia jej popularności. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że jest to rzecz niezbędna dla skutecznego content marketingu. Dobieranie odpowiednich słów kluczowych oraz tworzenie unikalnych treści to czynniki, które wpływają pozytywnie na popularność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Google posiada algorytmy które mają na celu zaprezentowanie odbiorcy jak najbardziej trafnych wyników, a do tego niezbędna jest odpowiednia organizacja treści. Kiedy już witryna będzie widoczna w sieci możesz przejść do dalszych etapów - czyli przyciągnięcia, zainteresowania i zatrzymania odbiorców.

Zainteresuj potencjalnych klientów

Bardzo ważnym czynnikiem, który warunkuje to, czy użytkownik kliknie w link i zaangażuje się w treść jest tytuł i poszczególne nagłówki. Stworzenie odpowiednich haseł sprawi, że artykuł zostanie przeczytany, co zwiększy szanse na zachęcenie odbiorcy do działania. Drugą ważną kwestią jest organizacja wizualna treści. Podstawą do pozytywnego odbioru prezentowanego artykułu jest prawidłowy podział tekstu. Poszczególne akapity nie mogą być zbyt długie. Ponadto, nagłówki powinny zdradzać część przydatnych informacji, ale też zachęcać do dalszego czytania. Dobrą praktyką jest również umieszczanie list wypunktowanych w miejscach, gdzie wymieniane są ważne treści oraz wyróżnianie słów kluczowych. W ten sposób odbiorca zyskuje łatwy dostęp dokładnie do tego, czego w danej chwili potrzebuje.

Jak tworzyć skuteczny content? Zatrzymaj odbiorców na dłużej

Kiedy już udało się przyciągnąć użytkowników pozostaje zaprezentować im materiał, który zainteresuje, zainspiruje oraz skłoni do działania. Istnieje wiele technik tworzenia angażujących treści. Najważniejsze jest dostarczenie czytelnikowi informacji, których potrzebuje bez zbędnych ogródek i unikanie przeładowania tekstem. Ilość treści w internecie sprawia, że użytkownicy nastawieni są na informację, a czas skupienia uwagi jest bardzo krótki. Trzeba więc zapewnić im kluczowe fakty w przystępnej formie. Jeżeli celem jest zatrzymanie użytkownika na dłużej, warto wykorzystać potencjał storytellingu, który nadal jest bardzo przydatną techniką w angażowaniu odbiorców. Wiadomo, że człowiek wyraża większe zainteresowanie opowieściami, które go zaciekawią i wciągną, niż zwykłymi opisami, czy artykułami tematycznymi.

Opierając się na powyższych zasadach możesz jak tworzyć skuteczny content, który wpłynie na poprawę konwersji. Dzięki temu masz szansę zyskać klientów i zatrzymać ich na dłużej. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu angażujących treści skorzystaj z usług agencji Conture z Poznania i zacznij zmieniać swoją stronę już dziś!

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Conture
696436211
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.