Influencer – kiedy warto skorzystać z jego usług?
Współpraca blogerów i innych osobowości internetowych z markami zyskuje na popularności. Twórcy, którzy mają wpływ na swoich fanów czy opinię publiczną zostali nazwani influencerami. W dobie nachalnej reklamy lojalna więź autora treści ze swoimi fanami może przynieść większe korzyści niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Odbiorcy doceniają autentyczność swoich ulubieńców, a marki starają się to wykorzystywać. Influencer chętnie im w tym pomoże.
2018-06-20, 08:36

Na czym polega influencer marketing?

Wszędobylska, nachalna i nieefektywna reklama zmusiła właścicieli marek do wybrania innej drogi na dotarcie do klientów. W influencer marketingukomunikacja z nabywcami nie jest bezpośrednia. Aby do nich dotrzeć, wykorzystuje się osoby, które mają realny wpływ na ich opinię, przez co zwiększy się konwersja. Influencerami mogą być blogerzy, vlogerzy lub inne osoby, które dzięki mediom społecznościowym stworzyły lojalną bazę fanów. Reklama w ich wykonaniu jest naturalna, stworzona z pomocą marki, a nie dla niej i przede wszystkim trafia do odbiorców.  

Influencer marketing i content marketing to idealny duet

Content marketing rośnie w siłę. Polega on na docieraniu do wyselekcjonowanej grupy odbiorców dzięki eksperckim tekstom wysokiej jakości. Odbiorcy doceniają wartościowe treści, więc przy ich pomocy można skutecznie zareklamować swoją firmę lub produkt. Influencerzy bardzo często są w tym mistrzami. Większość z nich zdobyła popularność z powodu swojej charyzmy, ale również wiedzy i materiałów o swoim hobby. Aktywna grupa fanów z danej branży to cel wszystkich marketerów, za sprawą influencerów mogą skierować swoją kampanię w kierunku potencjalnych klientów. 

Z pomocą przy tworzeniu wartościowych treści przyjdą specjaliści z agencji kontent marketingowej Conture z Poznania. Wyspecjalizowana kadra pracowników uniknie najczęściej popełnianych błędów i pomoże w stworzeniu materiałów, które będą angażujące, eksperckie, z całą pewnością przykują uwagę Twoich czytelników.

Zalety pracy z influencerami

Współpraca z influencerami niesie ze sobą wiele korzyści. Głównie dlatego jest aktualnym trendem w planowaniu strategii marketingowych. Najwięcej benefitów można czerpać ze specyfiki działania liderów opinii, które polegają na bliskiej więzi z fanami oraz wielokanałowej promocji treści. Główne zalety pracy z influencerem to:

  • możliwość publikacji materiałów na wielu kanałach. Rzadko który twórca ogranicza się do jednej platformy. Dzięki współpracy możemy liczyć na promocję materiałów za pośrednictwem Facebooka, Instagrama czy Snapchata, ale również zaangażować influencera do akcji promocyjnej czy eventu.
  • Zaufanie i sympatia, jaką fani darzą swojego ulubieńca, sprawia, że przychylniej patrzą na jego działania. Influencer testujący produkt jest również konsumentem. Wypowiada się w sposób, który trafia do jego fana, porusza tematy, które są dla niego istotne i potrafi być przy tym autentyczny.
  • Internetowi twórcy najczęściej są dobrymi partnerami do współpracy, ponieważ publikując treści na swoim blogu lub innym medium społecznościowym, muszą dbać, aby kontent był wartościowy. Praca w internecie stanowi wyjątkowo istotny element ich życia, więc starają się żeby prezentowane materiały były interesujące dla ich fanów.
  • Influencerzy są ekspertami w swoich dziedzinach i posiadają wyselekcjonowaną pod kątem danego tematu grupę odbiorców. Merytoryczna i ekspercka recenzja produktu spowoduje wzrost zaufania do danej marki, co poskutkuje wzrostem zainteresowania lub sprzedaży.

Praca z influencerami gwarantuje wiele benefitów dla obu stron. Wyjątkowo częste wykorzystywanie ich przy kampaniach reklamowych wielu firm wskazuje również na dużą skuteczność tych działań. Dodatkowym plusem jest również możliwość mierzenia konwersji!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat content marketingu zachęcamy do odwiedzenia bloga https://www.conture.pl/blog/!

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Conture
696436211
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.