Po pierwsze - użyteczność
Dbanie o użyteczność jest już dziś standardem, który musi być przestrzegany, aby witryna była funkcjonalna i dobrze oceniana przez użytkowników. Branża UX rozwija się bardzo prężnie, a specjalistów w tej dziedzinie nadal przybywa. Tworzenie interfejsu strony internetowej wymaga współdziałania deweloperów, grafików, marketingowców i innych członków zespołu. Z tego powodu często forsując swoje pomysły łatwo zapomnieć o podstawowej użyteczności strony. Z pomocą przychodzi tu jednak analiza ekspercka. Sprawdź na czym polega audyt UX i zadbaj o poprawę swojej witryny.
Na czym polega audyt UX?
Zaproszenie eksperta z obszaru użyteczności do oceny funkcjonalnych aspektów witryny pozwala na wyłapanie wszelkich błędów i zaniedbań projektowych. Cały proces polega na analizie potencjalnych problemów, z jakimi może zmierzyć się użytkownik oraz wskazaniu błędów i obszarów wymagających poprawy. Wyróżnia się 3 podstawowe typy analizy eksperckiej:
- analiza heurystyczna - służy do analizy interfejsu przy uwzględnieniu heurystyk, czyli ustalonych zasad i wskazówek przy projektowaniu witryny. Jedną z najchętniej wykorzystywanych metod jest 10 heurystyk użyteczności Nielsena i Molicha.
- wędrówka poznawcza - pozwala na sprawdzenie funkcjonalności strony z perspektywy użytkownika. Osoba przeprowadzająca audyt ma za zadanie wykonać pewne złożone działania, wynikające ze stworzonych wcześniej potencjalnych scenariuszy aktywności użytkowników.
- lista kontrolna - najbardziej formalna analiza. Polega na sprawdzeniu, czy dana strona spełnia bardzo szczegółową listę wytycznych, które prezentują sprawdzone praktyki w zakresie projektowania interfejsu.
Cały artykuł przeczytasz TUTAJ!