Pomysły na nowe treści – 5 sprawdzonych sposobów
Każdy twórca treści dobrze wie, jak dokuczliwy jest brak weny. Przyczyn może być wiele: od złego samopoczucia, po kompletne wyczerpanie pomysłów na nowe treści. Jak walczyć z takim kryzysem? Dobrym pomysłem jest skorzystanie z recyklingu treści. Tym samym, nasza własna zawartość pomoże nam wydostać się z dołka i umożliwi stworzenie czegoś nowego. Jednak, gdy nawet to nam nie pomaga, musimy poszukać innego źródła inspiracji. Z tego powodu, proponujemy Ci 5 sprawdzonych sposobów, dzięki którym znajdziesz pomysły na nowe treści.
2018-06-07, 08:17

Pomysły na nowe treści – zacznij od swoich odbiorców

Twoi odbiorcy są istną kopalnią nowych pomysłów, dlatego powinni być Twoim pierwszym celem w trakcie poszukiwania inspiracji. Zacznij od przeczesywania komentarzy – być może czytelnicy mają pytania lub problemy, które będziesz w stanie wyjaśnić. Słuchaj ich i w razie potrzeby reaguj. Zdziwisz się, jak wiele nowych pomysłów są w stanie zaproponować. Jeśli komentarze nie będą wystarczające, możesz zwyczajnie zapytać jakimi treściami byliby zainteresowani, bezpośrednio lub np. w formie ankiety.

Sprawdź co w trawie piszczy – regularnie odwiedzaj portale branżowe

Jeśli specyfika branży, której dotyczą Twoje teksty, charakteryzuje się obecnością licznych portali i blogów branżowych, warto poznać najważniejsze z nich i regularnie przeglądać je w poszukiwaniu inspiracji. Często to właśnie tam pojawia się wiele interesujących trendów, które dopiero kiełkują w świadomości ludzi. Pamiętaj, aby zwracać uwagę na liczbę komentarzy i udostępnień danych publikacji. Dzięki temu będziesz miał wiedzę, który temat jest ciekawszy i bardziej poczytniejszy.

Przeanalizuj słowa kluczowe

Analiza słów kluczowych to świetny pomysł na znalezienie nowych inspiracji. Odpowiednie narzędzia, takie jak planer słów kluczowych Google, Answerthepublic.com czy Keyword.io pomogą Ci dowiedzieć się, czego w wyszukiwarkach szukają odbiorcy. Jeśli zobaczysz, że jakaś fraza związana z Twoją działalnością jest popularna, może być to znak, że warto stworzyć artykuł traktujący o tym problemie.

Grupy dyskusyjne w sieci

Pomysły na nowe treści znajdziesz także w różnych grupach dyskusyjnych, na które można trafić w Internecie. Zapisz się do branżowych grup w mediach społecznościowych, np, na Facebooku czy LinkedInie lub przejrzyj posty na forach dyskusyjnych. Zobacz, o czym ludzie piszą w komentarzach w popularnych agregatorach treści, takich jak Wykop.pl czy Reddit.com. Jeśli poświęcisz na to odpowiednią ilość czasu, z pewnością znajdziesz sporo perełek, które mogą stać się poczytnymi artykułami czy chętnie oglądanymi filmami wideo.

Pomysły na nowe treści? Czas na monitoring internetu

Treść, generowana w internecie, to ogromne ilości danych, których żaden normalny człowiek nie byłby w stanie przeanalizować. Codziennie pojawia się wiele ciekawych wzmianek na tematy, którymi zainteresowani są Twoi odbiorcy, jednakże zwyczajnie umykają Twojej uwadze. Tutaj na pomoc przychodzą specjalne narzędzia i platformy, których zadaniem jest monitoring internetu. Są to np. Brand24, Sentione, czy Newspoint. Jak wygląda zasada ich działania? Wprowadzasz interesującą Cię frazę kluczową, a następnie otrzymujesz powiadomienia o wzmiankach, które pojawiają się na jej temat w sieci. Często będą one prowadzić do różnorodnych portali, a nawet komentarzy, które mogą stać się bogatym źródłem inspiracji. Pomysły na nowe treści będą na wyciągnięcie ręki.

Szukasz pomocy w tworzeniu interesujących i angażujących treści? Zgłoś się do agencji marketingowej Conture z Poznania! Pozwól, aby nasz kreatywny zespół zasypał Cię pomysłami na nowy content!

KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
Conture
696436211
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.