Opis menu - jak oddziaływać na zmysły za pomocą tekstu?
Jedną z najważniejszych zasad tworzenia opisu menu, jest odpowiednie działanie na zmysły naszego klienta. W jego wyobraźni musi pojawić się doskonały obraz naszej potrawy - wyidealizowany i zapewniający niesamowite wrażenia smakowe oraz zapachowe. Za pomocą odpowiednich przymiotników, przedstawimy jej smak, kształt, zapach, a w przypadku np. pieczywa, nawet wrażenia dotykowe. Wykorzystajmy synestezję - tendencję, która sprawia, że wrażenia jednego zmysłu wywołują inne. Połączmy wszystko w jedną całość, która zagnieździ się w wyobraźni naszego odbiorcy.
Jeśli opisywana potrawa jest egzotyczna, a jej smak ciężki do określenia, możemy wykorzystać odpowiednie porównania. W takiej sytuacji warto zestawić jej opis z tym, co nasz klient prawdopodobnie już zna. U niektórych osób można spotkać strach przed nieznanym - porównanie z lubianym smakiem może je ośmielić i sprawić, że zamówią daną potrawę.
Cały artykuł przeczytasz TUTAJ!