Stworzenie targetu dla kampanii marketingowej w branży HR
Firma XYZ zwróciła się z prośbą do Conture o stworzenie grupy odbiorców planowanej na lato kampanii.
2016-06-29, 09:45

Poprzednie akcje marketingowe nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, ponieważ nie były kierowane bezpośrednio do ludzi, którzy mogą być zainteresowani, a do wszystkich na danym terenie. Zważywszy na to, że oferowane przez nich produkty są skierowane do bardzo szerokiej grupy odbiorców, sprecyzowanie, która z nich jest odpowiednia stało się kluczowe, aby kampania marketingowa przyniosła oczekiwane efekty. Ponadto dopiero po wyborze określonego targetu można było zdecydować, jakie kanały i narzędzia marketingowe będą odpowiednie.

Cele:

  • wybór odpowiedniego targetu dla kampanii marketingowej,
  • dostosowanie kanałów i narzędzi do wybranej grupy docelowej.

Zastosowane rozwiązanie:

Na początku dokonano segmentacji klientów według danych demograficznych w celu zidentyfikowania 3 grup, które są najbardziej zainteresowane wybranymi produktami. W ten sposób można uśrednić wynik i stworzyć jednego, szerszego klienta lub też pozostawić 3 osobne segmenty. Drugim krokiem było wizualizowanie owych grup: określenie ich cech, wyglądu oraz potrzeb i celów. W ten sposób można wyobrazić sobie, kim tak naprawdę jest klient oraz wybrać tego najważniejszego. Ostatnim etapem było dobranie odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji, które pozwolą na dotarcie do wybranej grupy z uwzględnieniem jej potrzeb i stylu bycia.

Rezultaty:

  • efekty kampanii były lepsze o 40% od poprzedniej kampanii,
  • o 10% więcej osób rozpoznawało nową markę,
  • segmentacja klientów na różne grupy pod względem ich potrzeb oraz stylu bycia pomoże w przyszłości dopasować do każdej grupy osobną, zindywidualizowaną kampanię.

KONTAKT / AUTOR
Joanna Dziamska
Project Team Leader
Conture
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.