Poprzednie akcje marketingowe nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, ponieważ nie były kierowane bezpośrednio do ludzi, którzy mogą być zainteresowani, a do wszystkich na danym terenie. Zważywszy na to, że oferowane przez nich produkty są skierowane do bardzo szerokiej grupy odbiorców, sprecyzowanie, która z nich jest odpowiednia stało się kluczowe, aby kampania marketingowa przyniosła oczekiwane efekty. Ponadto dopiero po wyborze określonego targetu można było zdecydować, jakie kanały i narzędzia marketingowe będą odpowiednie.
Cele:
- wybór odpowiedniego targetu dla kampanii marketingowej,
- dostosowanie kanałów i narzędzi do wybranej grupy docelowej.
Zastosowane rozwiązanie:
Na początku dokonano segmentacji klientów według danych demograficznych w celu zidentyfikowania 3 grup, które są najbardziej zainteresowane wybranymi produktami. W ten sposób można uśrednić wynik i stworzyć jednego, szerszego klienta lub też pozostawić 3 osobne segmenty. Drugim krokiem było wizualizowanie owych grup: określenie ich cech, wyglądu oraz potrzeb i celów. W ten sposób można wyobrazić sobie, kim tak naprawdę jest klient oraz wybrać tego najważniejszego. Ostatnim etapem było dobranie odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji, które pozwolą na dotarcie do wybranej grupy z uwzględnieniem jej potrzeb i stylu bycia.
Rezultaty:
- efekty kampanii były lepsze o 40% od poprzedniej kampanii,
- o 10% więcej osób rozpoznawało nową markę,
- segmentacja klientów na różne grupy pod względem ich potrzeb oraz stylu bycia pomoże w przyszłości dopasować do każdej grupy osobną, zindywidualizowaną kampanię.