Model AIDA i jego zastosowanie w copywritingu
Jednym z najważniejszych zadań każdego copywritera jest sprzedaż. Wykorzystuje do tego siłę słów - ich odpowiednie zastosowanie może przekonać do zakupu mnóstwo osób. Tylko jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów mówiących o tym, jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy. Jednym z nich jest często wykorzystywany schemat składający się z czterech założeń. Oto model AIDA i jego zastosowanie w copywritingu.
2018-03-06, 08:12

Model AIDA - jak zastosować go w copywritingu?

AIDA to akronim, zbudowany z pierwszych liter czterech najważniejszych założeń modelu:

  • ATTENTION - przyciąganie uwagi
  • INTEREST - budowanie zainteresowania
  • DESIRE - wzbudzanie pożądania
  • ACTION - wzywanie do działania

Model ten pojawia się w licznych przekazach reklamowych, zarówno w telewizji, radiu, prasie jak i internecie. Sposób jego działania jest niezwykle prosty: przyciągamy uwagę odbiorcy, a następnie prezentujemy naszą ofertę w taki sposób, aby wzbudziło to jego zainteresowanie. Następnie, wykorzystując język korzyści, sprawiamy, aby nasz czytelnik poczuł potrzebę skorzystania z naszej oferty i czym prędzej wzywamy go do wykonania pożądanej akcji, np. kupienia produktu w sklepie lub zostawienia swoich danych kontaktowych.

Cały artykuł znajdziesz TUTAJ

Jesteś zainteresowany jego publikacją w swoich mediach? Doskonale! Daj nam znać, jak tylko go opublikujesz!

KONTAKT / AUTOR
Krzysztof Kłosiński
Conture
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy