Jak dobrze zbudować wizerunek pracodawcy?
Obecnie o pozytywny wizerunek muszą dbać wszyscy - pracownicy, firmy, marki, a także pracodawcy. Budowa wizerunku pracodawcy to proces długotrwały, ale bardzo opłacalny. Bycie dobrze odbieranym przez otoczenie to nie tylko korzyści w postaci pozyskiwania nowych współpracowników, ale w konsekwencji wymierne zyski finansowe i usprawnienie współpracy. Czym jest employer branding i jak go budować?
2016-08-22, 11:46

Kilka słów o...

Pojęcie Employer branding, czyli budowania wizerunku pracodawcy, wprowadzono w 2001 roku przez firmę McKinsey. Jest zatem stosunkowo młodym terminem. Skupia w sobie wszystkie działania budujące wizerunek “pracodawcy z wyboru”, czyli pracodawcy, który tworzy atrakcyjne środowisko pracy wraz
z możliwościami rozwoju dla obecnych i przyszłych pracowników. W employer brandingu wyróżnia się dwa obszary: zewnętrzny - kierowany do przyszłych pracowników i wewnętrzny - adresowany do obecnych.

Narzędzia employer brandingu

Obecnie rynek oferuje różnorodne sposoby na poprawienie wizerunku. Poznajcie kilka sprawdzonych metod działania w tym obszarze.

Po pierwsze, zabiegi offline. Targi pracy czy obecność na uczelniach wyższych to doskonały sposób na poznanie kandydatów do pracy i rozmowy z nimi “twarzą w twarz”. Działania, podczas których można bezpośrednio poznać firmę i w luźny sposób porozmawiać z jej pracownikami czy menedżerami pozwalają na zbudowanie zaufania odwiedzających, i lepszą interakcję z nimi. Z kolei obecność na uczelniach może przejawiać się w prowadzeniu wykładów, programów stażowych czy udostępnieniu danych do prac dyplomowych i magisterskich. Działania te muszą być systematyczne i długofalowe by przyniosły oczekiwane efekty. Jak to robią inni? Spójrz na Lidl, który systematycznie pojawia się na uczelniach oferując program letnich praktyk i staży, czy Grupę Muszkieterów współpracującą z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Po drugie, materiały drukowane. Ulotki, plakaty, broszury mimo, że powoli odchodzą w zapomnienie
i wypierane są przez Internet, nadal potrafią przyciągnąć wzrok i wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Pamiętaj, im mniej treści, a więcej ciekawego obrazu tym lepiej!

Po trzecie, ogłoszenia rekrutacyjne. Pamiętasz, kiedy sam szukałeś pracy (a może nadal to robisz),
a wszystkie ogłoszenia wyglądały tak samo? Dobrze znane frazy, nic nie mówiące ogólniki. Pamiętaj, że właśnie poprzez ogłoszenie potencjalny kandydat do pracy najczęściej po raz pierwszy spotyka się z Twoją firmą.
Kreatywne ogłoszenia przygotowane w spójny z wizerunkiem firmy sposób i wyróżniające się na tle konkurencji to pierwszy krok do pozyskania wartościowego pracownika. 

Po czwarte, skoro mowa o kreatywnych ogłoszeniach, dlaczego nie pójść krok dalej? Filmy rekrutacyjne, mogą z powodzeniem zastąpić szablonowe ogłoszenia lub stanowić wsparcie dla kampanii rekrutacyjnej. Zobacz jak robimy to dla Smart MBC.

Po piąte, Social Media i działania online. Nie warto ograniczać się tylko do profesjonalnych serwisów takich jak LinkedIn. Wyjście poza standardowe ramy i działanie na kilku frontach może przynosić wysokie korzyści. Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby Snapchat tworzą niezliczone możliwości kreowania wizerunku firmy. Do tego pozwalają na wchodzenie w dyskusję z internautami i poznanie ich opinii. Spójrz na działania Coca-Cola.

I po szóste, onboarding. Skoro znalazłeś już idealnego pracownika zadbaj, by jego wdrożenie do firmy przebiegło bezproblemowo. Co powiesz na specjalnie przygotowany podręcznik, dzięki któremu nowi pracownicy poznają kulturę firmy i zapoznają się z jej zasadami?

Chcecie zobaczyć więcej? Przygotowaliśmy kilka filmów z przykładami wykorzystania Employer Brandingu. 

Intel - traktujący pracowników jak gwiazdy rocka, EY - który udowadnia, że podatki też są ciekawe, Ikea - zachęcająca w nietypowy sposób do składania aplikacji, McDonalds przełamuje stereotypy pracy
w fastfoodzie.

Pamiętaj, we wszystkich działaniach chętnie Wam pomożemy.



Źródła:

http://markapracodawcy.pl/definicja-employer-brandingu/

http://markapracodawcy.pl/sprawdzone-narzedzia-employer-branding/

KONTAKT / AUTOR
Ania Jankowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.